QQ登錄

只需一步,快速開始

點擊進入授權頁面

只需一步,快速開始

找回密碼
 註冊

QQ登錄

只需一步,快速開始

點擊進入授權頁面

只需一步,快速開始

查看: 601|回復: 0
打印 上一主題 下一主題

[視頻] 「美少女戰士」新作動畫關於的原作者的訊息 [20週年現場](無字幕/中文字幕)

關閉 [複製鏈接]
  • TA的每日心情
    慵懶
    2017-3-3 18:44
  • 簽到天數: 209 天

[LV.7]常住居民III

跳轉到指定樓層
    樓主
    發表於 2013-9-28 16:16:23 | 只看該作者 回帖獎勵 |倒序瀏覽 |閱讀模式
    本帖最后由 C.S.Y 于 2013-9-28 17:18 编辑

「セーラームーン」新作アニメについての原作者のメッセージ中文字幕,天使羽翼字幕組,土豆網)

Live stream of NicoNico's live talk show event to celebrate the 20th anniversary of Sailor Moon.
    At this event, it is announced that there will be a NEW Sailor Moon anime released summer of 2013. Hooray!
    Download English subs here: http://www.nyaa.eu/?page=download&... ←原影片檔案出處,無字幕。

6日、「美少女戦士セーラームーン」の20周年記念トークイベントが、ニコファーレで-開催された。1992年の連載開始と同時にアニメ化され、爆発的なヒットとなった「美-少女戦士セーラームーン」。今回のイベントには、アニメで月野うさぎ/セーラームーン-役の声優・三石琴乃、地場衛/タキシード仮面役の声優・古谷徹、講談社の担当編集者が-参加した。

担当編集者は、「『コードネームはセーラーV』という作品を東映アニメさんに気に入っ-てくださり、原作の武内直子先生に広げていただいたのが『美少女戦士セーラームーン』-です。本当は別のアイドルものを連載に向けて用意していましたが急遽変更になり、決ま-ってから半年でアニメと連載が同時に始まり、本当に死ぬかと思いました」と、意外な誕-生秘話を披露。

三石が、「スタジオに呼ばれると、セーラームーンの表情がいくつか書いてあるキャラ表-と、寝坊するシーンと変身するシーンがありましたが、佐藤順一監督が内股気味で動きを-見せてくれました。その時には、うさぎちゃんは元気な普通の女の子だと思いましたが、-子供の頃から変身の掛け声に憧れていたので、その気持ちを全て込めました」とオーディ-ションを振り返れば、古谷は、「タキシード仮面には、何じゃこれは、マジシャンかと思-いました。出演者は若手の女優さんばかり、男子は僕一人なのでスタジオはハーレム状態-。美味しい番組だなと思いました」と答え、笑いを誘った。

中盤では、パリで開催されている日本文化を紹介するイベント、ジャパン・エキスポの会-場からは、ももいろクローバーZが中継で参加。セーラームーンのコスプレで「美少女戦-士セーラームーン」のテーマ曲などを熱唱し、新作アニメが来年夏に製作され、彼女たち-が新しい主題歌を歌うことを発表した。原作者の武内からも、「連載開始20周年らしい-です。新しい出版やアニメの話をいただき、とにかく驚いています。今も世界中からセー-ラームーンが大好きですというお話を聞く度、いつも飛び上がって喜んでいます。これか-らどんな展開をしていただけるのか何も知りませんが、キャラクターたちがまた暴れてく-れたら面白いかもと密かに思っています。『思い切り懐かしんでくれないと、月に代わっ-てお仕置きよ!』と、うさぎ役の琴チャンが言うでしょう」と、熱いメッセージが届いた-。

(英訳) Message from Naoko Takeuchi.
    Hello Everyone! I'm Naoko Takeuchi, the creator of Pretty Guardian Sailor Moon. I'm thrilled by its 20th anniversary and excited by the new projects--the re-release of the manga and a new anime! I remember when it first started, and quickly became beloved by so many people. Actually, I'm a bit bashful when I hear the title now... I guess you'd feel the same too! But yesterday, I was happy to hear that Sailor Moon has helped inspire the "twin tail" hairstyle! I've been told that so many people worldwide love Sailor Moon. Whenever I hear that, I simply feel ecstatic and jump for joy. Honestly, I'm excited about the future plans for Sailor Moon, and I secretly hope my characters will be romping around once again! Today was a great start to welcoming them back. Please welcome them with warm smiles. I hope you have missed them a lot--otherwise Koto-chan (the original voice actor for Tsukino Usagi/Sailor Moon) will shout, "In the name of the moon, I shall punish you!" Thank you. Naoko Takeuchi
    分享到:  QQ好友和群QQ好友和群 QQ空間QQ空間 騰訊微博騰訊微博 騰訊朋友騰訊朋友
    收藏收藏 分享分享 分享淘帖 分享到微博
    回復

使用道具 舉報

您需要登錄後才可以回帖 登錄 | 註冊  

本版積分規則

小黑屋|Archiver|手機版|

GMT+8, 2024-5-12 18:37 , Processed in 0.062425 second(s), 18 queries .

© 2004-2024 Powered by Dymy動音漫影 X3.1.

快速回復 返回頂部 返回列表